بعد از این، زمان طی مراحل ترخیص گمرکی پارسلات، مراسلات پُستی و بسته‌های کوچک از ساعت‌ها، به دو الی سه دقیقه کاهش خواهد یافت.

haroon.abadi
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۰ - ۱۲:۱۳
.

احمد وحید ویس، رییس عمومی شرکت افغان پُست و عبدالهادی ذهین، معاون تخنیکی و عملیاتی این شرکت در نشست خبریِ که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شده بود، سیستم و اپلیکیشن جدید پُستی: (طی مراحل اظهارنامه های گمرکی یا CDS) و اپلیکیشن (اظهارات گمرکی یا EAD Custom) را که با همکاری اتحادیه جهانی پُستی (UPU) ایجاد شده، معرفی کردند.

آقای ویس اظهار داشت که این اپلیکیشن و سیستم جهت تسریع روند طی مراحل ترخیص گمرکیِ پارسلات، مراسلات پُستی و بسته‌های کوچک ساخته شده اند. پیش از این، طی مراحل و ترخیص گمرکی پارسلات پُستی، ساعت ها را در بر می گرفت، اما با ایجاد و استفاده از این برنامه و سیستم، این زمان به دو الی سه دقیقه کاهش خواهد یافت. به گفته‌ی وی در گذشته، پارسلات بعد از توزیع به مشتری توسط گمرکات باز شده و تمام آن بررسی و قیمت آن تعیین می‌شد که این شیوه سبب ضیاع وقت مشتریان می‌شد، اما حالا با استفاده از این سیستم تمام مشخصات اقلام پُستی توسط خود فرستنده به گونه‌ی آنلاین درج سیستم می‌شود و نیاز به گشودن بسته‌ها نخواهد بود.

از فواید دیگر این اپلیکیشن و سیستم، موجودیت قواعد و مقررات خاص هر کشور جهت پذیرش پارسلات در آن است. پیش از این، هر کشور ممنوعات پُستی خاص خود را داشت و عدم آگاهی فرستنده از آن، باعث برگشت و یا مسترد شدن پارسلات شان می‌شد. منبعد، مشتریان پیش از ارسال پارسلات خویش خواهند دانست که چه چیزی را می‌توانند به کدام کشورها بفرستند.

در این نشست، آقای ذهین بیان داشت که شرکت افغان پُست جهت هماهنگی بهتر و بهبود امکانات اپلیکیشن با 150 کشور جهان و عضوهای اتحادیه‌ی پُست جهانی در ارتباط بوده است. به گفته‌ی وی، EAD یک پلتفرم ساده است که جهت جلوگیری از ضیاع وقت مشتریان ایجاد شده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۹
Background image

قابل توجه مراجعین محترم شرکت افغان پُست!

ساعات کاری شرکت امارتی افغان پُست در ماه مبارک رمضان از شنبه الی پنجشنبه ۰۹:۰۰ صبح الی ۲۰:۰۰ بعد از ظهر میباشد

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۷ - ۱۱:۴۳
Background image

5 ماه حوت، سال 1402 هـ ش، کابل.

دوره دوم ورکشاپ پنج روزه آموزشی در دفتر مرکزی افغان پُست آغاز گردید!

این ورکشاپ بمنظور ارتقای ظرفیت کاری آمرین و مدیران عمومی پُست یازده ولایت راه اندازه گردیده است.

در این ورکشاپ به. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱ - ۱۶:۱۷
Background image

28 دلو، سال 1402 هـ ش، ورکشاپ پنځ روزه آموزشی در دفتر مرکزی افغان پُست آغاز گردید!

این ورکشاپ بمنظور ارتقای ظرفیت کاری مدیران عمومی پُست دوازده ولایت راه اندازه گردیده است.

در این ورکشاپ به مسؤلین پُست دوازده ولایت در بخش های مختلف عملیاتی، تجارتی، اداری، مالی و. . .

بازگشت به خبر